Stall Hällekila

Cherish the little things.

Godishoppet - check

Kategori: Tävling

Då va vi iväg igår!
Jag hade grymt tur med vädret under dagen för varje gång jag satt till häst va det uppehåll men när jag satt i ridhuset så spöregnade det! Ett plus till vädergudarna!

Vi va där i tid och hann kolla på Sofia & Emelie.
Sofia & Vilja nollade i 90cm och fick en rosett, stort grattis till dem.
Emelie & Khokos vägrade ut sig, tråkigt. Emelie kämpade nästan för livet och Khokos bara la av.. Synd.
Men de kommer nog igen, han é ju trots allt bara barnet :)

I alla fall så skulle jag ju jag med tävla.
Startade 1 meter, helt okej. Som vanligt blir jag för laddad i omhoppningen så jag tänkte inte riktigt på hur jag red utan tappade henne i svängarna och tryckte av henne för tidigt. Förlorade tid på det men vi knep ändå en elfte placering! Va ungefär 50 startande! Fick rosett & choklad :)! Uppskattat!

Emma & Qito hade krashat in i sista hindret i grunden. (Såg inte ritten)
Sofia & Vilja fick två vägringar och en rivning. Det va andra saker som var mer intressanta än själva hindret ansåg Vilja ;) Hon hade full fokus på allt utan hindret! Men runt kom de i alla fall!

Sen var det dags för 1.10m, vår första.

Startade precis efter Emma så jag fick stå inne i ridhuset och kika :)
De slutade på 12 fel tror jag men Emma va nöjd för han hade inte vägrat!

Jag & Panti slutade på fyra fel i grunden. Kom lite fel på en knepigt placerad oxer. Den var placerad lite snett igenom, hemskt nära väggen så det kändes himla hastigt & trångt när man landade.
Där rev Panti med bakbenen. Svängde nog för tidigt över hindret. Blev lite stressad av väggen som närmade sig?
Well well, nu blir det en vinter med stenhård träning för en fantastisk tävlingssäsong i vår!

Dagens ros går till Ullebullen som hängde med som moraliskt stöd och sa att jag måste bli bättre annars hänger hon inte med mig mer ;)
Pappsi är värd att nämna också om jag ändå är igång! Guld värda!
/Jennie

Kommentarer

  • Madde säger:

    Grattis till 11plac!!

    hoppas allt funkar bra.. och att hon sköter sig den berömda damen..



    kram Madde

    2009-11-17 | 12:13:37
  • marie säger:

    grattis till 11 placeringen syster yster!!!! vad kul att ni funkar ihop puss puss

    2009-11-18 | 17:21:39

Kommentera inlägget här: