Stall Hällekila

Cherish the little things.

Träning för Marianne

Kategori: Träning

Va ju och träna för Marianne igår, tänkte skriva en rad om det..

Hade inte superförväntningar på att det skulle gå så bra med tanke på våra egna dressyrpass.
Men ofta blir det ju 1000ggr bättre om man har någon duktig som säger hur allt ser ut och vad man gör för fel och det va det..
Jag fick låna en dressyrsadel av Marianne och redan där kände jag skillnaden! Jag kom mycket närmre henne och kunde hålla om mer med bena istället för skänklarna för det är då som hon blir mest sur. När jag skänklar för mkt.
Så nu måste jag hitta en dressyrsadel för det va rena himmelriket att rida i dressyrsadel.. Lättare sagt än gjort..

I vilket fall så jobbade vi första delen av passet med att bara göra skritt & halt för att se så hon var med mig och det tog en stund. Massa spännande saker att kolla på och hålla reda på.. Men tillslut så!
Sen arbetade vi mest med att ha lugn i henne och få en låg form och hitta takten. Mycket att hålla reda på.
Jag får inte ta något i tyglarna när jag ska sakta av utan det är bara säte! Kämpigt :)
I galoppen är hon fin så det kändes som en belöning när jag fick fatta galopp :) !

Måste få detta till en rutin, att träna för Marianne. Hon är super!

/Jennie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: