Stall Hällekila

Cherish the little things.

Dressyrpass

Kategori: Träning

Ja ha. Så var ett dressyrpass avklarat idag med gulle-Jennie som är så duktig och vill hjälpa mig som är fantasilös. Jag tyckte att det gick toppen. Dock så var Columbus som en studsboll i början och visste inte om han skulle gå fram eller upp i luften.
Det måste ha med hans storlek att göra, att det känns mer som om jag sitter i en gungstol än att jag håller på att åka av. Hade jag suttit på Bambi och hon hade gjort samma sak då tror jag att jag skulle åka i backen direkt.

Det var jättekul att träna idag. Tack Jennie!
Jag kan naturligtvis göra saker och ting fantastiskt mycket bättre bara genom min sits. Det var också ett jxxla tjat om att jag inte skulle titta så mycket på hästen, men så blev volterna och de andra spårövningarna bättre när jag slutade titta på hans huvud. Det är väl klart att jag vet det själv men Coach-Jennie var på mig mycket och ofta med "lyft blicken, lyft blicken" och det blev faktiskt bättre. Sedan är det inte helt lätt med en halvvinglig yngling under sig alltid. Men jag tyckte att det trots allt gick bra.

Lite saker som jag behöver träna på är absolut:
Sitsen (mina ben faller lätt fram i galoppen så att jag får "stolsits")
Stilla händer när jag ska sakta av
Blicken
Den stolta ryggen

/Lisa

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Jag tyckte också det gick bra, nästa gång går det ännu bättre! Och nästa gång ska kameran vara med! Glömde ju den,

    2009-09-24 | 15:11:55
    Bloggadress: http://josefssonjennie.blogg.se/
  • Ulle säger:

    Ni va jätte duktiga!! Nästa gång dokumenterar vi med kamera.

    2009-09-24 | 18:04:02

Kommentera inlägget här: