Stall Hällekila

Cherish the little things.

Scandinavium VIP rapport

Kategori: Allmänt

Nu är helgen över och Scandinavium var helt fantastiskt. I år hade jag VIP biljetter och var med om flertalet trevliga samtal, möten och upplevelser.

Bland annat var jag i stallarna och även på framhoppningen till lördagens Grand Prix klass. Det är spännande att se när mästarna rider fram. Det som jag blev mest imponerad av var strukturen och på vilket vis de lyckas med att vara femton personer som rider fram, men att känslan blir att de bara är tre. Själva framridningen är som vilken framridning som helst. Däremot var jag intresserad av en man (nu kommer jag inte ihåg vem han var) som red en skimmel (ni ser honom på filmen) och som använde sig av något som var näst intill identiskt med roll kür.

På filmerna ser ni bland annat Rolf-Göran Bengtsson rida fram utan hjälm, Svante Johansson, Peder Fredriksson, Jos Lansink och några till. Bland annat en tjej som tävlade för Portugal och vann någon klass om jag inte har fel.

Filmerna tog jag för att visa Ellen, men det kan alltid vara kul att visa upp här också.

 

 

På kvällen innan küren var satt jag på VIP läktaren med snittar och champagne, bredvid en man i 65+ års åldern. Vi började prata och det visade sig att han hette Per Lundberg och var ordförande i Svenska Dressyrkomittén. Mycket lustigt med tanke på mina funderingar om roll kür inne på framhoppningen. Vi pratade länge om detta och han gav mig faktiskt ett helt annat perspektiv på det hela. En fantastisk och rolig man som jag hade mycket trevligt tillsammans med och som jag passade på att fråga allt som jag kunde komma på, det gället att ta den typen av tillfällen i akt. När dressyren sedan visades så filmades han ett antal gånger :)

 

På kvällen var det middag med hela familjen (utom frun) Royne, Daniel och Alexander Zetterman. Även här pratade vi mycket om ridning, hästhållning, pengar och annat. Som sagt. En mycket lyckad lördag.

 

När söndagen kom skulle jag och Ellen gå och se på framridningen inför världscupen men då var det endast tillträde för hästskötar och ryttare, så vi fick nöja oss med att sitta i VIP baren, äta goda tårtor, bakelser och choklad och se på dem därifrån istället.

 

Nästa år hoppas jag på VIP undet hela eventet :)

 

/Lisa

Kommentarer

  • Ulle säger:

    Nice! Jag är inte avundsjuk.. ;-)

    2010-03-04 | 06:17:59
  • Maja säger:

    Inte jag heller när Ellen fick den andra vip biljetten på söndagen!

    2010-03-06 | 14:17:41

Kommentera inlägget här: