Stall Hällekila

Cherish the little things.

Blåbär

Kategori: Träning


Imorgon ska Maja vara med på blåbärshoppning med Columbus. Det kommer bli spännande.
Mer uppdateringar kring detta imorgon. Idag ska han trimmas!

Igår så hade jag en liten dressyrträning med Jennie. Det var kul, men två veckor sedan sist. Så jag tyckte att det gick lite spänt. Speciellt från min sida. Fick inte riktigt till det med sitsen. Lutade mig lite för mycket bakåt, speciellt i travökningarna. Men vilka ökningar han gör sen! Wow.

Maja och min man var åskådare, och med tanken på att vår bikupeläktare inte tar mer än en person, så fick de äran att sitta på stolar.

Över lag gick träningen bra i alla fall. Och det är kul att han tar in informationen från varje träning. Igår var till exempel galoppfattningarna en baggis. Samma med övergångarna från skritt-trav, trav-galopp. Jag kunde till och med fatta galopp från skritt en gång...

Det konstiga är att han "knäpper av" mot slutet. Jag vet inte vad det beror på.
Beror det på att han inte vill?
Att han inte orkar?
Att han inte fattar?
Det är smått frustrerande när han inte ens går att ställa mot slutet. Det är precis som att han säger "nu har jag gjort det mesta du vill, nu vill jag inte mer"...

Well well. Tips?

/Lisa

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Träning ger färdighet!

    Nästa gång sträcker vi på oss och blir större, starkare och vackrare!

    2010-05-09 | 03:27:46

Kommentera inlägget här: