Stall Hällekila

Cherish the little things.

Scapa Sports i dressyrtappning

Kategori: Prylar



Nu när jag köpt mig en ny dressyrsadel måste jag styla upp den med lite sköna accessoarer också. Så nu har jag köpt ett Scapa Sports dressyrschabrak i navy/fuchsia. det kommer att bli supersnyggt! 510 kr kostade det.
Schabraken står syster för annars och jag står för täcken. Men den här gången ville jag köpa mitt egna. Benlindorna köpte jag inte. Utan bara ett sådant schabrak som är på bilden.

Jag letar stigläder (helst Morris & Nolan) vilket är ganska så svårt. Har mejlat agenturen och lite olika butiker för att se om det går att få tag på. Men än så länge är det bom. Och så får det bli nya stigbyglar också. De som jag har till den gamla dressyrsadeln är i mässing, jag gillar inte mässing. Vill ha allt i silver. Plus att (som min sambo påpekade) så matchar silver transporten också. Förstå nivån på den estet-autistiska ådran som flyter i mig...

Har hittat ett par stigläder som verkar bra om jag inte får tag på ett par Morris & Nolan. Det är stigläder med insydd nylon för längre livslängd. Längden regleras nere vid stigbygeln så att man slipper ha spännet vid låret. Inte dumt va?
Här finns de om någon är intresserad.

Ska jag göra en liten lista blir det:
  • Sadel - check
  • Stigläder - bom
  • Schabrak - check
  • Stigbyglar - bom
  • Sadelgjord - bom (vi har en till den gamla sadeln. Men känslan av något nytt och en nystart är svårslagen...)

/Lisa

 


Kommentarer

  • Maja säger:

    Nice!!! Kul att du har börjat köpa schabrak oxå!

    2010-11-24 | 11:52:55

Kommentera inlägget här: