Stall Hällekila

Cherish the little things.

Träning på Korseberg

Kategori: Träning

Igår var jag på Korseberg och tränade för Mia Söderberg. Mycket trevligt och mycket lärorikt. Härligt i det hela var att hon även är coach och därför bara fokuserar på det som är bra. Det som är mindre bra säger hon hur det kan bli bättre. Förstår du skillnaden?
Att inte säga hur man inte ska göra, utan att säga hur man ska göra istället. Det är positivt.

Det som gjorde att jag valde Mia var att jag inte har en blekaste susning om vem hon är/var. Och hon har inte det om mig heller. Förutfattade meningar finns det gott om. Även från min sida. Så det kändes bra att träna för någon som har hela sinnet öppet - och så även för min del.

Positivt tänkande är hela grejen. Hur vill du att det ska kännas när du rider? Tänk så istället för att tänka på hur det inte ska kännas. Där finns en skillnad.

Dessutom så ska jag träna på vissa saker till nästa vecka.

Det här var ledorden:
  • Öva på sådant som känns bra!
  • Sikta på linjen, tänk framåt ”säg varsågod” med handen längs linjen, håll honom inom ”tågrälsen” med ditt säte och dina ben. Fokus på att hans kropp är mitt under dig och mitt emellan dina ben, strunta i var huvud och hals är, låt honom bära hals och huvud själv (och det gör han när din hand tänker framåt)

Säkert självklara saker för de flesta. Men att nöta och nöta och nöta tills det att jag själv är där, är det som är det viktiga. Hästen kommer den här gången i andra hand.

 

Det var så synd att vi inte kunde filma träningen. För skillnaden på både min egen ridning och på Columbus blev gigantisk i slutet.

 

/Lisa

Kommentarer

  • Maja säger:

    Fasen va synd att ni inte fick lite bilder!! Du hade väl iallafall två åskådare som kunde ta lite snat shops (hahaha) ;)

    2010-09-22 | 10:57:58
  • lisa säger:

    Nix. En åskådare - ingen kamera :)

    2010-09-22 | 11:28:17

Kommentera inlägget här: