Stall Hällekila

Cherish the little things.

Nya regler för loggor i ridsporten

Kategori: Allmänt

Nu får det vara nog. 
De vill nog inte att hobbyryttare ska vara ute och tävla. 
Reglerna blir hårdare och hårdare.
Alltså, ny regel är att loggorna på din eller din häst utrustning får inte vara större än 1cm högt och 3 cm långt.
Du får heller inte visa samma logga mer än två ggr. 
Vad jag kan komma på finns det inget märke som gör sin logga så liten.
Jag kan inte använda något på mitt tävlingsset, jag kan inte ens använda min fina John Whitaker hjälm.
Många får ju tom skaffa ny sadel då ex pessoa, stübben och morris and nolans loggor är för stora, men vad gör det, en sadel kan man ju lätt kirra?!
Jag blir i alla fall ruggigt irriterad och hoppas att detta inte kommer hålla!
Har mailat ridsportsförbundet och bett dem förklara för mig varför de gör så här.

http://www.namnlista.se/alla-vi-som-ar-emot-ridsportsforbundets-nya-regel-om-loggor-pa-utrustning/

http://www.facebook.com/pages/Alla-vi-som-%C3%A4r-emot-ridsportsf%C3%B6rbundets-nya-regel-om-loggor-p%C3%A5-utrustning/313938485306610


Mitt underbara Schockemöhleset!

/Jennie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: