Stall Hällekila

Cherish the little things.

Puman gillar inte spö - check!

Kategori: Puman

Idag var första avramlingen, men jag vill hellre kalla det avställning för jag ställde mig på benen bredvid henne.
Hon är lite jobbig när jag ska flytta henne för höger skänkel så jag tänkte att jag skulle rida med spö idag och ha det som ett litet hjälpmedel men ack så fel jag hade. När jag petade på henne med spöt vaknade en rodeohäst till liv :)
Började lite smått men sen kom en riktig bock rakt upp i luften och sen försvann hästen under mig.. Jag hängde på sniskan och som tur va stod hon stilla så jag fint kunde ställa mig på benen :)
Efter detta var hon fruktansvärt pigg och på tårna så jag öppnade upp vår hage längst bort och tog mig några galopper så hon fick sprungit av sig lite! Skönt nu när marken börjar visa sig!
Nu kommer våren :) (hoppas jag)
/Jennie

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Holy smoke! Tur att det gick bra. Inte skönt om du landat på en isfläck :)

    2011-02-03 | 15:44:04
  • Anonym säger:

    Till mig sa du lite försiktigt att hon inte tyckte om skänkelvikningar... det gjorde hon definitivt klart för dig antar jag. Bara att traggla på, du brukar ju sitta stadigt.

    2011-02-18 | 21:25:11

Kommentera inlägget här: