Stall Hällekila

Cherish the little things.

Löshoppning 26 Mars

Kategori: Träning

Idag löshoppade jag & Maja Puman och Columbus.
Gick kalasbra, båda tuffade på tillsammans i början och hoppade i ström. Sen när vi höjde höll vi fast i en av dem medan den andre hoppade. Båda klarade det fint!
Puman hoppade 1.30 utan problem. Jättelätt på foten och flög över, körde varv efter varv utan att vi manade på henne. Tror att jag har en liten hopphäst där :)
Columbus hoppade 1.40 tror jag, han kan ju det där med löshoppning men han var allt lite seg i fossingarna idag. Rev ordentligt en gång så sen lyfte han lite bättre.

När vi hoppade av hästarna, alltså när de fick hoppa lågt i slutet vurpade Columbus i en hörna och slog sig. Benen vek sig under honom och han ramlade på sidan. Såg inte alls så farligt ut men efter kanske 30s forsade blodet från överarmen, mor armbågen till. Han fick skrapsår på hela vänstersidan, men som tur va såg det värre ut än va det va. När såret blev tvättat så var det ingen större fara. Han hade inte ont och veterinären sa att det bara skulle vara rengjort och luftigt. Lisa kanske lägger ut bilder på såret senare :)

Kanske blir en skada i veckan på Hällekila? Förra helgen ramlade jag av och fick åka ambulans. Ramlade rätt på huvudet så drog på mig en kraftig hjärnskakning samt fläskläpp (Puman knockade mig) och ryggont. Dessa hästar.
Förhoppningsvis va de bara dessa skador och att vi nu har haft våra olyckor på berget!
Nåväl, här kommer massa bilder från dagen!
/Jennie

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Ja jädrar va!

    Ska allt lägga upp en serie bilder så att vi får frossa i sår :)

    Knäpphästar. Men å andra sidan förvånar det mig att de är då dumma att de knappt lär sig av sina misstag...

    2011-03-27 | 11:15:52

Kommentera inlägget här: