Stall Hällekila

Cherish the little things.

Harvning av paddock

Kategori: Stallet och gården

Under sommarhalvåret växer det på bra i vår paddock uppe på berget. I inlägget om skutträningen kan ni se massa grästuvor överallt!

Igår skulle vi ta tag i detta problem så Jimmy byggde en harv av pall och skruv och vi tog på Puman dragutrustning. Vi väntar på starmotor till fyrhjulingen så vi fick göra det bästa av situationen. I vilket fall så kämpade jag, Isabell, Ulle och stackars Puman i ÖSregn i kanske en halvtimma innan vi gav upp. Pallen gick inte ner i gruset och gjorde vi den tyngre orkade inte Puman dra den. 
Idag när jag kom till stallet blev jag så frustrerad av att stå och kratta paddocken så jag tog Jimmys bil, lastade pallen jättetungt och sen körde!
Blev riktigt bra faktiskt :) Några grästuvor kvar och jag kom inte riktigt ut i hörnena men så mycket bättre!



Från gräspaddock till gruspaddock :D

Precis när jag var klar så öppnade sig himlen och regnet fullkomligt öste ner, så jag passade på att smörja utrustning m.m. i stallet. En mycket effektiv stalldag :)

/Jennie

Kommentarer

  • Ulle säger:

    Vad duktig du e! :)

    2011-09-08 | 06:10:48

Kommentera inlägget här: