Stall Hällekila

Cherish the little things.

Tävling Essunga RF

Kategori: Tävling

Igår åkte vi till Nossebro med Puman och dagen där startade dåligt med trång parkering och att jag gjorde sönder en transportlampa med min transport.
Sämre start på dagen får man leta efter.
Första starten, 90 och hon kändes kanonfin, bjöd på hinder och hoppade bra. Sista oxern var maxad och lite färgglad med detaljer så vi vägrade ut oss men det kändes pga orutin så jag var nöjd.
Andra starten, 1m satt vi och kollade på Avd A och det var så många som vägrade på kombinationen som låg längst en vägg med spegel. Vet inte varför alla hästar var konstiga där men något stämde inte.
Hon kändes superfin fram till kombinationen, där la hon också av. Suprtråkigt men när jag ser på filmerna så blir jag passiv efter första gången hon vägrat, som om jag bara väntar på att hon ska vägra igen. Jag tror inte tillräckligt på henne så det är något som måste tränas. Maxade oxrar :)

Här är filmen från första klassen, här får man i alla fall se 7 språng innan vi går ut!

Nästa start blir nog den 16:e Maj i Kungsbacka!

/Jennie

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Åh vad kul att se! Och höra den fina kommentatorn också ;D

    2012-04-24 | 22:32:59
  • Jennie säger:

    Ja hon väljer verkligen rätt ord :) fan också ;) och en liten suck!

    2012-04-25 | 18:11:59

Kommentera inlägget här: