Stall Hällekila

Cherish the little things.

Bloggnybörjare

Kategori: Allmänt

Så va man inblandad i en liten kul blogg. Trodde nog inte jag skulle bli det någon gång faktiskt, men det kommer nog bli roligt tror jag, hoppas att jag får något kul att skriva om någon gång.

Lägger in en bild på min kära tinker vid namn Sally, har mängder och fler kommer det garanterat att bli. På denna bild löshoppar hon och trots sin tyngd så tar hon sig över ganska höga hinder, just detta ligger på runt 1.20 m tror jag (Jennie får rätta mig om jag har fel). Sallys rekord i löshoppning är 1.40 m. Med Jennie på ryggen har hon klarat 1.30 m. :-)

Idag kom det första lasset med hö så man känner sig lite mör i kroppen nu. Det var strax över 2 ton men när man är några stycken går det ganska fort och man har ju faktiskt lite kul tillsammans. Vi har några lass till att ta emot i höst...

Sen bar det av till Sally. Hästarna står fortfarande kvar på sitt sommarbete, men på söndag ska vi ta hem dom igen. Ska bli skönt att ha dom på hemmaplan, man saknar ju dom små liven här uppe på berget. Nu har det varit tomt alldeles för länge...
/ Ulle

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Titta så bra det gick att lägga in lite roliga saker! Hon hoppar som en katt din häst, fast att hon är en liten tjockis ;)



    Lisa

    2009-09-09 | 22:25:36
  • Ulle säger:

    Ja med lite hjälp av Jennie efter sig så kan hon hoppa rejält... :-)



    2009-09-10 | 09:15:29
  • Marianne säger:

    En hälsning från Stuteri Light, vad kul att ni har fått igång en blogg, så man får se vad som händer på granngården uppe i berget. Ojdå, Sally hoppar fint.

    2009-09-10 | 09:45:06
    Bloggadress: http://lysegard.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Jag får inte vara med i gemenskapen längre och lassa hö.. synd.. jag är rätt stark !

    2009-09-11 | 14:25:05
    Bloggadress: http://josefssonjennie.blogg.se/
  • Ulle säger:

    D kommer fler lass. Jag ringer när det är dags.. Bra att veta att du är jätte sugen på att lassa. :-)

    2009-09-11 | 15:33:00

Kommentera inlägget här: