Stall Hällekila

Cherish the little things.

En lördagkväll i september

Kategori: Stallet och gården

Har ikväll tillbringat min tid nere i stallet. Har börjat förbereda lite för installning av hästarna. Har röjt ut x antal säckar med löshö som har samlats under pallarna uppe på loftet och sopat rent, vi lägger lite golv där det fattas på loftet, röjt lite i foderkammaren, skrubbat färdigt sallys box, fixa taket i vattenrummet. Tack vare min kära lillasyster som ställde upp som barnvakt hann vi med ganska mycket, lite är dock kvar, men det hinner vi med under morgondagen. Har även börjat rensa lite ogräs som växer i paddocken i och med att den inte används något på sommaren. Det var ett bra terapiarbete och det lär ta tid att få färdigt, om jag hinner få det överhuvudtaget. Höll på ca 45 min och det syns knappt att jag gjort något alls. Så tråkigt med sådana jobb. Väntar på att elektrikern ska komma och koppla klart ljuset i paddocken så vi slipper tända i lilla stugan. Båda våra utebelysningar har även lagt ner verksamheten så nu är det väldigt svart här efter kl 21 så han är mer än välkommen hit. Han skulle eventuellt ha tid denna veckan men har inte hört nåt så förhoppningsvis kanske han dyker upp i nästa vecka.
Ska bli skönt att få hit hästarna så det blir lite liv och rörelse här uppe igen. Framförallt ska det naturligtvis bli skönt att få hem Sally så man slipper åka iväg för att rida och fixa. Måste ta mig i kragen nu och rida oftare både för min och Sallys skull. Hon har lagt på sig ordentligt sedan jag tog uppehåll pga graviditeten.
Hittade lite gamla bilder att lägga upp också. :)
Ha det gott!
/Ulle










Kommentarer

  • Lisa säger:

    Måste säga att jag glädjer mig mycket över ditt fixande och donande. Och att äntligen inte behöva svartlägga hela ert hus för att kunna få belysning i paddocken låter ju helt lysande! (Ha ha ha)



    Vi kommer nog snart. Ska bara tvinga upp Ellen så att hon får mocka ur Bambinis box. Den är nog inte särskilt fräsch i dagsläget :D

    2010-09-06 | 10:45:26
  • Maja säger:

    Oj vad du har fått saker fixat! Var uppe en sväng i lördags för att träffa er, men du va hos Sally. Jag försökte även se din räka men även den var tydligen inte hemma den heller! Eller ska vi kalla den för kamelonten?

    2010-09-06 | 14:51:29
  • Ulle säger:

    Nä den räkan va inge rolig. Bara gömmer sig under en sten hela tiden. Micke har inte dykt upp än. :( Hoppas snart att han kommer. Daniel ska flytta så om Micke drar ut på tiden kan vi gå in i stugan å tända i paddocken så länge. :) Om Ellen ska mocka ur kan hon slänga torven till vänster om stallet. Det gjorde jag, e ju inte nån skit i den nu så kan vi snåla på platsen i containern.

    Ska bli kul å få er tebax! :) Ska bara städa lite i omklädningsrummet så börjar det arta sig. Har fått in en ventil i sadelkammaren också så det blir lite fart på luften där inne. :)

    2010-09-06 | 17:54:50

Kommentera inlägget här: