Stall Hällekila

Cherish the little things.

Superwomen

Kategori: Allmänt

Igår kl 15.20 åkte jag & Lisa iväg mot Munkedal och kvarnen!
Dags att fylla på med ny torv utanför stallet :)!
Vi lassade på första pallen, åkte tillbaka till stallet och slängde av den, sen bar det av igen för nästa pall. Samma sträcka och samma procedur. Efter andra avlastningen fick vi nys om en tredje pall, billigare med lite mindre balar. Så vi tog tillfället i akt och körde för att hämta den pallen också!
Jag & Lisa lastade i & ur 49 torvbalar igår, alltså 1400kg ungefär!
Starkt gjort tycker jag! Vi var färdiga strax innan sju och då var det dags att ta hand om hästar & stall!

/J

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Tuff skit att vara häst ägare och allt... Men vet du vad, jag har ta mig tusan inte inte i kroppen idag. Har du? Känns lite i ryggen men armarna är lika tunna som vanligt :)

    Grymt jobbat i alla fall!

    Kanske borde börja fila på en logga till "tvåstads släpcentral"...

    2009-10-17 | 11:19:01
  • Jennie säger:

    Lisa för helvete!!! Särskriv inte hästägare!! :D!!

    Jag har faktiskt inte heller ont i kroppen idag.. Bara ljumsken :) !

    haha, jaa, det hade varit coolt !

    2009-10-17 | 12:22:45
  • Maja säger:

    va duktiga ni är..lite styrketräning behöver ni. klenfisar

    2009-10-19 | 12:16:29

Kommentera inlägget här: