Stall Hällekila

Cherish the little things.

Årets första dressyrträning

Kategori: Columbus

Igår var det dags för årets första seriösa dressyrträning. Jennies got a gun hjälpte mig och instruerade. Det var superkul men det märks att varken jag eller Krille är i någon särskild toppform. Stel, klen och andfådd.

 

Vi tränade mest på att få honom att slappna av och att försöka bära sig lite bättre. Och det gick faktiskt helt ok. Periodvis. Mest nöjd är jag med tempot, min sits och att jag faktiskt tyckte att han lyssnade på skänkeln bättre än han gjort tidigare. Det som var sämst var att han knäpper av i nacken när jag ställer om honom. Då tar det tid innan han lossnar igen. Men som sagt var det ju årets första träning.

 

Jag glömde att jag hade kameran med mig och kom på det precis när vi slutade. Så det fick bli lite improviserade bilder. Jennie trodde jag var sur när jag tränade, men det är så att jag fokuserade så mycket på det jag skulle göra att jag fick den allvarliga minen.

 

Det var i alla fall en toppenkväll och en toppenträning och jag var taggad innan. Nästa vecka blir det repris!

 

Och efteråt blev det lite mys.

 

/Lisa

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Yeah, fou shou!

    2010-04-15 | 12:03:53
  • Maja säger:

    Ni är så duktiga, du skulle ju kunna ställa upp för jennie i bohuscupen ;)

    2010-04-22 | 15:55:25

Kommentera inlägget här: