Stall Hällekila

Cherish the little things.

Tävling

Kategori: Tävling

Igår tävlade jag & Zäta i dressyr på klubben. Kändes väldigt konstigt, jag själv har inte tävlat det på fyra, fem år och med Zäta var det helt nytt!
När jag hoppade upp så taggade han till tusen och man såg nästan hur han kollade efter hinder.. När han märkte att det var tomt överallt slappnade han av och gick KANON på framridningen. Han var dock hemskt irriterad på min skänkel och sparka emot den några gånger. När vi kom in på banan var jag rädd för att skänkla ifall han skulle sparka så han gick lite i undertempo i traven. Blev nöjd med galoppen, där gick även poängen upp. Fick en 8:a på den ökade skritten :)
Hamnade tillslut på 180p, 62% och tre utanför placering. Helt okej :)
Var himla kul att det var så många lysekilare med, bara i "min" klass (LB:1) startade vi fem st. Jag, Ida och Emelie på rad, Annelie lite innan oss och Emma i slutet. Sen var det LA:6 och MSV:B4 där va Sandra och Marianne med. Fullspäckad dag och när jag kom hem skulle jag rida Pandora och sen Columbus. Det gick som tur va bra med båda två, hade inte orkat bråka med någon av dem..
Bilder kommer kanske så småningom!

/Jennie

Kommentarer

  • ida och marie säger:

    vad du är duktig moster/syster. vi häjar alltid på dig.....puss puss

    2010-04-04 | 14:02:51

Kommentera inlägget här: