Stall Hällekila

Cherish the little things.

Stallbyggnation

Kategori: Allmänt

Jag är sjuk. Hemma från jobbet med feber och har inget att göra alls.
Så jag tog en sväng om med google. Det händer ibland.

Jag sökte i alla fall efter tuffa stall. Nytänkande stallbyggnader med modern arkitektur som inte liknar något annat, men som man kan lösa till ett OK pris trots allt. Lite som de nyckelfärdiga husen som byggs - fast som stall.

Men jag hittar ingenting. Allt är traditionella byggnader med allt som alltid har hört stall till.
Ridhus finns, men inte stall. Varför är det så?
Inredningen kan ju vara modern. Likaså funktioner och uppfinningar. Men själva arkitekturen verkan vara några hundra år efter dagens datum.
Det enda i inredningsväg som jag hittade var några våghalsar som valt att ha vitt både på väggar och i boxar. Bjälkar och rubbet är vitt. I like!


Well, den dagen det blir aktuellt att bygga stall är det bara att ta fram den egna pennan.

/Lisa

Kommentarer

  • Linnea säger:

    usch,.. ja visst är det trist att vara hemma och sjuk. Blä...

    Jättefint stall tycker jag! =)

    Vi har fått ett fint stall nu, det finns bilder på det på bloggen... inte vitt dock men det skulle inte funka med så många hästar. =)

    2010-01-28 | 14:37:47
    Bloggadress: http://thewhitecarnation.blogg.se/
  • Jimmy säger:

    Bra idé, Lisa!

    Jag ställer ner några färgpytsar åt dig, ha så kul.. =)

    2010-01-28 | 15:24:51
  • Maja säger:

    fräscht!! Men undra hur länge det är så fint o vitt? Blir ju jäkligt skitet fort!!

    2010-01-30 | 14:40:50

Kommentera inlägget här: