Stall Hällekila

Cherish the little things.

Juletider

Kategori: Träning

Det har varit lite dött ett tag här.
Jag har varit borta i Spanien några dagar, kalasbra var det!

Här hemma har det varit lite jobbigt med Puman,
Hon har börjat bråka riktigt ordentligt i hoppningen, i söndags så kom jag inte över något hinder förän de sista 10 minutrarna typ. Jag fick känslan av att hon inte var rakt igenom elak utan att det var något som inte stämde.
Lisa kom upp dagen efter och masserade, hon tror att någon sadel (hoppsadeln antagligen) sitter dumt så nästa vecka ska vi kolla upp hur den ligger på damen.
Var uppe på klubben idag igen och tränade markarbete så jag kunde använda dressyrsadeln och se hur hon betedde sig, bråkade lite i början men sen skötte hon sig och jag är faktiskt riktigt nöjd med henne!
Tror hon har väldigt bestämda åsikter och när jag börjar kräva något från henne då måste hon visa att jag inte kan göra hur jag vill med henne... Ston!





En mycket trött och svettig häst på väg hem :)
Rakade henne i förrgår och idag hittade jag massa tofsar som jag får göra någonting åt... Det är jobbigt att raka själv!

God Jul på er allesammans :)

/Jennie

Kommentarer

  • marie säger:

    GOD JUL SJÄLV....PUSS

    2011-12-26 | 11:45:32

Kommentera inlägget här: