Stall Hällekila

Cherish the little things.

Sommarhetta

Kategori: Puman

Idag slutade jag tidigt så jag åkte upp till min Puma på förmiddagen.
Det går bättre och bättre att ta in henne själv numera. Skönt! 
Den första kvarten är hon jättelugn och det är tack vare flugorna på utsidan tror jag, hon tycker att det är supergott att komma in en liten stund på dagen. När vi har sällskap inne av Sally eller Gamma står hon och hänger med underläppen :)
Jag är hästvakt åt Lisa för hon är och roar sig i Västerås veckan ut, jag rider inte men jag tar hand om ångvälten.
Smörjer in sår, smörjer in mule och pussar lite på henne. Hon är mysig men ingen respekt över huvudtaget och ska helst gå på mig.

I vilket fall, idag när jag tömkörde va Puman jättefin! Så kul att det går framåt. Jag har börjat galoppera henne lite på tömmen och de thar blivit en jätteskillnad, första gången la hon sig nästan ner och panikgalopperade men nu är hon riktigt samlad och lugn. Fick även gjort fattningar från skritt! Mot slutet försökte jag mig på lite skänkelvikningar, vi båda tyckte det va svårt. Puman stegrade och studsade lite tills hon fattade vinken. 
Det är kul att tömköra! :)

Här kommer en bild på Puman i sitt nya täcke (vilket jag tycker funkar utmärkt!) och såklart hennes sponsor!


/Jennie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: