Stall Hällekila

Cherish the little things.

To do

Kategori: Puman

Denna vecka är det mycket planerat för Puman (och min) del.

Imorgon hoppas jag att hon ska få en välförtjänt massage av Lisa, har inte blivit någon sen första gången (feb?) och hon har ju fått ny sadel sen dess. Hoppas på positiva kommentarer :)

På fredag kommer Marianne upp till berget och så ska vi ta en tömkörningskurs, Marianne vill se hur hon rör sig från backen och jag vill lära mig att tömköra på riktigt. Sist jag gick en tömkörningskurs var för Anette och det var hur många år sen som helst :)! Red Finess då kommer jag ihåg.. Eller så va det Akka :)


På söndag ska vi till Stuteri Light och hoppträna för Kenth.


Min lilla häst har fått skav i munnen nu också så jag kör på hackamore tills det har läkt ihop helt, har köpt ett nytt bett för att testa om det fungerar bättre. Kör nu på tredelat i strl 11,5 men har köpt tvådelat i strl 10,5. Får se om det fungerar bättre. Så om någon har bett i strl 10,5 liggandes hemma så är jag intresserad :)!
I vilket fall så blir hon bättre och bättre i hackamore för varje dag, känsligare och mer lyhördare. Skönt!
Min fina svarta fara!

/Jennie

Kommentarer

  • Ulle säger:

    En svart fara med stor tunga!

    2011-05-18 | 08:10:39

Kommentera inlägget här: