Stall Hällekila

Cherish the little things.

Pro Equine Care Of Sweden

Kategori: Puman

Det blev ingen tävling för mig och Puman idag.
För tre veckor sen fick hon en spark på kotan och såret har varit envist men hon har inte varit halt och hon har varit som vanligt så jag hoppades att jag kunde åka men efter träningen i onsdags var hon svullnare på benet och hade förmodligen överansträngt sig så jag strök mig.
Låter såret läka ut helt nu istället och har anmält mig till en ny tävling om 2 veckor och hoppas att hon ska vara fit for fight :)
Ringde min personliga rådgivare, Lisa och lät henne komma ut och kolla på det.
Hon har haft mikroström på det i tre dagar nu och idag när jag tog in henne såg det jättefint ut.
Svullnaden har blivit mycket "mjukare" och hon börjar få en normal kota :)
Lisa ska komma på tisdag igen och köra en behandling till så vi får hoppas att läkningen kommer igång ordentligt nu!
Lisa är verkligen min räddare i nöden och lite utav en allt-i-allo :)
Igår fick Puman även lite massage som hon verkligen uppskattade, hon står och sover när Lisa behandlar henne.
Sist hon var uppe gäspade Puman direkt när hon såg Lisa :)



/Jennie

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Shit vad skönt med massage! Får också ta och kalla henne till Columbus snart så att han får sig en omgång :)

    2011-09-26 | 23:46:23
  • Lisa G säger:

    Många vänliga ord Jennie, tack ;) Ja nu får vi hoppas att fröken repar sig och sen håller sig på avstånd från Sallys sparkar.. annars kommer det att bli en fullsräckad vinter för min del!! :P

    2011-09-27 | 21:20:26

Kommentera inlägget här: