Stall Hällekila

Cherish the little things.

2011 - Första halvåret

Kategori: Puman

En liten bildserie från 2011.
(uppdaterad, en till bild i mars)

Januari:



Jag provred Puman, visserligen var detta i slutet på December 2010 men..


Jag köpte Puman, första bilden på hemmaplan :)


Första turen, älskade häst


Hon fick sin första massage av Lisa, uppskattades!

Februari:


Köpte min egna sadel, nu kunde träningen börjas på riktigt!



Vi var nere på åkern och tränade

Mars:


Jag blev knockad av Puman, ramlade av, åkte ambulans men klarade mig med en kraftig sträckning av ryggen + ett blåslaget ansikte och fick snygga läppar!
Blev riduppehåll i en månad ungefär.




Vi löshoppade


Jag hittade en mysig sork

April:



Vi hoppade lite hemma




En mysig vårritt med massa kort!



Vi började arbeta med hoppningen, och det gick bra!

Maj:


Jag köpte vårt allra första tävlingsset



Puman blir sparkad, jag överreagerar och allt läkte fint :)


Hon fick ett nytt pannband :)



Marianne kom och hjälpte mig att börja tömköra. Guld värt!


De släpptes på grönbete!


Sally visade cirkuskonster

Juni:




Vi var iväg på vår första tävling, kämpade som ett djur!
Första klassen hoppade hon ALLA hinder stillastående, drog med sig 2 tror jag.
Andra klassen vägrade vi ut oss på ett läskigt sockerbitshinder.
Hon var duktig!





Vi var iväg på vår andra tävling, rosett i 90 cm och 3 nedslag i 100cm. Grymt nöjd!


Vi släppte hästarna på riktigt bete nere i Norrkila! Där gick de hela sommaren med Gamma :)

/Jennie

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Ett minst sagt händelserikt år. Synd att jag och Ulle inte hade sinnesnärvaron att filma eller fota dig när du åkte i backen på huvudet. Det hade kunnat få plats i din årskalender också :)

    2012-01-03 | 11:25:04
  • Jennie säger:

    Jag fick upp en "efter"bild i alla fall :)

    2012-01-03 | 16:39:45

Kommentera inlägget här: