Stall Hällekila

Cherish the little things.

A trip down memory lane

Kategori: Allmänt

Satt och kollade gamla klipp och hittade dessa:






Jag och Mysterix (Maja & Lisas gamla herre) för snart 3 år sedan.
De skulle sälja honom och ville att han skulle få komma ut lite, hade bara ridit honom på skoj några gånger och hoppat honom en gång. Dessutom var jag inte van vid storhäst! Jag tyckte vi skötte oss bra :)

I ena klippet går hans förbygel av, därav pausen ;)

Mysterix lever ännu, är i år 21 år och jag tror han är lika pigg och galen som innan :)




Jag och min gamla foderhäst Panti för två vintrar sedan. 
KM på klubben, så typiskt att vi fick med oss den sista bommen.... 
Underbara fina Panti, gillar hennes skutt efter första hindret, charmknutte :)
Panti gick bort i höstas, fick penicillinchock. Vila i Frid <3



Jag och världens bästa Zäta tävlade Bohuscupen Dressyr VT 2010.
Kom hem med rosetter varje omgång, denna gången slog vi allihopa! Tror det va LB:1..
Zäta fick vandra vidare till de gröna ängarna i höstas då han var skadad. Vila i Frid <3

Hittade även detta klippet som Sofia Björk har filmat! Det är från en regional tävling på klubben hösten 2009 tror jag. 1,10m och vi vann :)!!

Det är alltid kul att kolla tillbaka på åren jag har ridit och minnas alla de bra stunder man hade tillsammans!
Många av "mina" tävlingskompanjoner har vandrat vidare men jag minns bara bra saker från allesammans!

Nu blickar jag och Puman framåt, hoppas vi också kommer få många fina minnen (läs tävlingsminnen :))!

/Jennie

Kommentarer

  • Marianne säger:

    Ja, vad tråkigt, stackars fina hästar, man får vara glad så länge man får ha dem friska. Men Puman finns ju kvar och ni kommer nog få många fina minnen ihop.

    Kram

    2012-01-21 | 20:35:21
    Bloggadress: http://lysegard.blogg.se/
  • Jenny säger:

    fin ponny!♥

    2012-01-21 | 20:57:39
    Bloggadress: http://jedressage.blogg.se/
  • Jennie Josefsson säger:

    Det tror jag med Marianne :)

    Speciellt med handledning från dig och Kenth!



    Det är bara hästar med i detta inlägg så jag undrar vad för ponny du syftar på :)? Dantes Bambi Bell som finns med under en kategori kanske?

    2012-01-21 | 21:55:08
    Bloggadress: http://stallhallekila.blogg.se/
  • Amanda säger:

    Ny startad hästblogg, där jag skriver om inridningen av min ponny och även träning och tävling med mitt hafflinger sto!

    // www.goldponies.blogg.se

    2012-01-21 | 22:25:50
    Bloggadress: http://golponies.blogg.se/

Kommentera inlägget här: