Stall Hällekila

Cherish the little things.

Tävling Vänersborgs RF

Kategori: Tävling

Igår var vi iväg till Vänersborg! Kom till solsken men det slog snabbt över till regnskurar...
Vi hade dock tur för att när jag skulle starta första klassen blev det upphåll och sen höll det i sig :)

Första klassen var kaos, jag red inte utan hade ett undertempo hela vägen. La henne helt fel och vi brakade rakt igenom tvåan. Hon tappade självförtroende och blev lite förbannad så hon stack iväg när jag styrde mot nästa hinder. Men jag fick kontakt med henne igen och sen gick vi resten felfritt.
8 fel på hinder och 3 tidsfel.




Till andra klassen fick jag välbehövd hjälp på framhoppningen av Madde. (ägare till min gamla foderhäst)
Och jag fick en jättebra känsla när jag gick in på banan. Jag skärpte till mig och gav verkligen Puman det stöd hon behöver! Hon va inte riktigt färdig när vi vände upp mot nästsista hindret så det fick vi med oss.
Men vilken känsla jag fick :) Kul!
4 fel på hinder




Denna gång är det Ulle som kommenterar ;)

/Jennie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: