Stall Hällekila

Cherish the little things.

Tävling Troya Horsearena

Kategori: Tävling

Igår va vi iväg igen! 90 och 1 meter stod på schemat.
Som följe fick jag med mig både Ulle och Lisa, dessutom kom Sandra och Kristofer och kikade så det va kul!
Vi va några stycken från klubben också, Adam va med, klubbens nya ridlärare och Ida!
Det började med att jag hade glömt hennes martingal. Lagom kul då jag har fått några smällar av henne.
Jag red inte alls i 90 för jag vågade inte ta tag i henne eftersom hon kan kasta med huvudet då. Hon löste hela banan själv i stort sett och vi nollade :)!



Till andra klassen taggade jag till mer och försökte glömma martingalen. Gick jättebra på framhoppningen och jag kände mig säker. Gick bra de fyra första hindren men sedan märkte hon att hon kunde springa i vilket tempo hon ville. Martingalen kan ju hjälpa om de börjar dra med underhalsen, vilket hon gjorde. När jag försökte få tillbaka henne ruskade hon bara på huvudet. Så krasch in i femman ungefär sen så vägrade hon på sjuan för vi kom helt galet. Puman stannade och jag fortsatte vidare ;) snygg avramling ändå måste jag säga!
Jag är ändå nöjd med henne idag, mycket bättre än sist tävling så det går åt rätt håll. Hon vägrade ju faktiskt för att det blev fel.

 

 

 

 
Nästa tävling blir på klubben, en liten klubbtävling och sen blir antagligen sista för i år den 11/11 i Alingsås! Då ska martingalen med!

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Tur att du landade på benen :)

    2012-10-17 | 15:48:26

Kommentera inlägget här: