Stall Hällekila

Cherish the little things.

Tävling Färgelanda

Kategori: Tävling

I söndags åkte vi iväg till Färgelanda för att starta en 1metersklass!
Vi körde mer eller mindre fel väg. Vägen va väldigt kringlig och vi fick köra väldigt långsamt för Puman hängde inte riktigt med där bak. Vi körde enkelaxlat och det är hon inte riktigt van vid. 
 
Vi kom fram försent och jag fick springa banan, ut med Puman som var genomsvett efter färden, upp för att rida fram i ca 5-10 min och sen skulle jag in på banan. 
Det var inte så bra på framhoppningen, jag tyckte hon tappade greppet i underlaget hela tiden så jag vågade inte hoppa något större. 
Jag kom in på banan med andan i halsen, hann inte lugna ner mig så Puman fick sköta i stort sett allt själv. Och hon tog tag i det, min duktiga häst! 
Hade detta hänt i våras hade vi inte kommit runt banan. Vi slutade på 29 fel tror jag, varav en vägring och sen fick jag göra en volt för jag glömde av banan. Sen två rivningar tror jag och resten tidsfel. 
 
Jag är jättenöjd med Puman för jag gav henne inga schyssta förutsättningar och ändå ställde hon upp såpass bra! Det var en rejält maxad bana för det va regionalt så vi båda fick lite chocken. Ett undertempo genom hela banan gjorde att hon hoppade stillastående på de flesta hindren.
 
Jag väntar på bilder från min pappa som jag hoppas kan lägga ut här :)

Nu laddar vi till nästa helg i Trollhättan, då ska jag vara där i gooood tid!

/Jennie

Kommentarer


Kommentera inlägget här: